A német-kínai autócsata

picture

Ez itt a Concorde Podcast. Egy műsor, ahol a Concorde munkatársai minden héten alaposan megmondják véleményüket pénzről, gazdaságról, politikáról és mindarról, amit egy Concorde-os nem hagyhat szó nélkül.

MIRŐL LESZ SZÓ A MAI ADÁSBAN?

Az elmúlt hetekben egyre inkább úgy tűnik, hogy a német politikusok nem fogják magára hagyni a német autóipart a gyökeresen megváltozott iparági környezetben. Az elektromos autók térhódítása mentén kialakult technológiai erőtér átrendeződés soha nem látott jó helyzetbe hozta Kínát. Nyomasztó akkumulátor gyártási fölényükkel, és a köré épült hardveres és szoftveres tudással Kína elektromos autói is berúgták az ajtót a személygépjármű gyártás világpiacán. Nyilván az autózás továbbra sem csak az akkumulátorról, a szoftverről és a hajtásláncról fog szólni. Branding területén az Európai gyártóknak bő százéves előnye van, de elég nehéz jelenleg kitapogatni, hogy a most felnövekvő generációnak milyen lesz a viszonyulása az automobilizációhoz: mennyire fog számítani a brand és mennyire a lecsupaszított technológia meg az ár kombinációja, így a nagy amerikai gyártók mellett a patinás európai autógyárak vezetőinek is van gondolkodni valójuk bőven.

Mai adásunkban Vidovszky Áron, a Concorde privátbanki vezetője Móró Tamással, a Concorde vezető stratégájával és Bukta Gáborral, a Concorde vezető elemzőjével beszélgettek a német-kínai autóipari versenyről.

TARTSON VELÜNK!

A Concorde Podcast már elérhető a Spotify, az Apple, és a Google felületein, valamint YouTube csatornánkon. Kövessen be minket, hogy ne maradjon le a legforróbb tőkepiaci sztorikról!

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM:

picture

Erre a magyar cégre még Elon Musk is szemet vetett

Mai adásunkban Jaksity Györggyel, a Concorde alapítójával és az AImotive rendkívüli sikertörténetnek két szereplőjével beszélgettünk: Kishonti Lászlóval, az AImotive alapító tulajdonosával és vezérigazgatójával, valamint Kákosy Csabával, a Day One Capital alapítójával és ügyvezető partnerével, akik kockázati tőkebefektetőként elsőként láttak fantáziát a cégben.

picture

Mi a közös Tom Cruise-ban és Cristiano Ronaldóban?

Mai adásunkban Dr. Hanula Barna motorfejlesztő mérnökkel, a Széchenyi István Egyetem docensével beszélgettünk többek között a zöld átmenetről és az elektromos autók világáról.

Bármi, ami a műsorban elhangzik az az abban résztvevők magánvéleményét tükrözi. A műsor szórakoztató jelleggel készült, annak tartalma nem minősül befektetési tanácsadásnak és befektetési döntések alapjául sem kíván szolgálni. A Concorde munkatársai a műsorban elhangzó értékpapírokban és befektetési eszközökben pozíciókkal rendelkezhetnek. A műsorban elhangzott adatok, előrejelzések és információk pontosságával és teljességével kapcsolatban a Concorde, illetve a műsor készítői felelősséget nem vállalnak. A Concorde Podcast a Concorde Értékpapír Zrt. szellemi tulajdona.


Ajánló

picture

Német autóipar: a birodalom sebeket kapott, de megint visszavág

Olvasási idő: 3 p
A német autóipar nehéz időszak előtt áll, de aki tisztán piaci játékszabályokat feltételezve temeti, félreérti a játék lényegét. A német csapat új felfogásban lép pályára a második félidőben.
picture

Hiába a zöld technológia, ha te lusta vagy tölteni

Olvasási idő: < 1 p
A környezetvédelemhez és a fenntartható fejlődéshez való bonyolult és sokszor ellentmondásos viszonyunk legplasztikusabb lenyomata az automobilitás körül folyó – sok esetben érzelmektől is túlfűtött – intenzív diskurzus. Valóban környezetbarát-e az elektromos autózás?
picture

A Tesla nyert, de a kínaiak jobban szorongatják, mint gondolnád

Olvasási idő: 2 p
2010-ben hihetetlennek tűnt, hogy az elektromos autók ekkora szeletet hasítsanak ki az autózás tortájából, tavaly pedig már átléptük a 10 milliós határt az elektromos autók eladásában. Az unió terve viszont, ami 2035-re beszüntetné a belsőégésű motorral szerelt autók értékesítését, még így is nagyon ambiciózus.