Utálat tárgyává vált a Wizz Air, ilyenkor érdemes venni

Mintha mi sem történt volna idén, a Wizz Air szinte egész 2023-as emelkedését ledarálta. Az év első heteiben a short pozíciók agresszív zárása 50 százalékkal repítette a részvényeket 19 fontról egészen a 30 font közeli árfolyamszintekig. Május közepén már 32 fonton járt az árfolyam, azóta viszont látványos a szenvedés. Ez egyértelmű belépési pontokat teremtett.

picture

A gyengeség hátterében alapvetően makrofolyamatok állnak.

Az olajár és a kötvényhozamok markáns emelkedése, a gyengülő fogyasztói aktivitás, valamint legújabban a dollár erősödése is szembeszél a társaságnak. Az eladói nyomás viszont különösen az olajpiac szempontjából túlzó lehet, mert a nyersolajár emelkedését a kerozin nem követte le az elmúlt egy hónapban, ez pedig a kevésbé szofisztikált befektetőket megtéveszthette.

Egyedi szinten egy meghatározó negatív hír borzolja a kedélyeket, bár megítélésünk szerint ez nem jött feltétlenül rossz időpontban a társaság életében. A probléma gyökere az, hogy az új típusú hajtóművek turbinatárcsáiban felhasznált fémporba a gyártás során mikroszkopikus szennyeződések kerültek és a vártnál több karbantartásra is szorulnak – igaz, azonnali repülésbiztonsági problémát nem jelent. Az új típusú hajtóművek teljes, átfogó és fokozatos vizsgálata a növekedést lassíthatja, ez viszont teret engedhet a teljes hálózat optimalizálására a hagyományosan veszteséges téli hónapokban. Eközben pedig a Pratt&Whitney több millió eurós kompenzációt fizethet a Wizz Airnek.

A hangulatot nem segíti, hogy az elmúlt napokban több, egyébként ilyenkor teljesen szokványos promóciót jelentettek be a társaságok, olcsóbb jegyeket kínálva az utasoknak a veszteségminimalizálásról szóló őszi/téli szezonra. Miután ebből arra következtetett a nemzetközi sajtó, hogy a kereslet gyengül, ez is a negatív szentimentet erősíti. A jelenleg 21 font környékén kereskedett részvény megítélésén az sem segített az elmúlt hetekben, hogy a vállalat pozitív profit-előrejelzést tett közzé. A rekord 350-450 millió euró közötti profit-előrejelzés, valamint a július és augusztus hónapok 94-95 százalékos load factor (repülőgép töltöttség) adatai sem tántorították el az eladókat. A kitárazás meglátásunk szerint inkább passzív flow jellegű – a brit nyugdíjalapok, illetve a globális légiszektor ETF eladási hulláma idézi elő az eladói nyomást leginkább a Wizz Airben.

Az árfolyamba tehát egyre több negatív faktor árazódott be az elmúlt hónapokban. Szezonálisan az augusztus és szeptember az egymást követő két leggyengébb hónap az európai légiipari részvények számára – erről korábban több elemzésemben is megemlékeztem.

UGYANAKKOR EZEKET A RÁZÓS IDŐSZAKOKAT SZINTE KIVÉTEL NÉLKÜL ÉRDEMES VOLT KORÁBBAN HOSSZÚ TÁVÚ POZÍCIÓ KIÉPÍTÉSÉRE KIHASZNÁLNI, MIVEL AZ UTOLSÓ NEGYEDÉV A LEGERŐSEBB EZEN PAPÍROKNAK. 

Érdemes tehát résen lenni, ha tovább folytatódna az esés, azt szisztematikus pozícióépítéssel érdemes lereagálni. A Wizz Air hosszú távú kilátásai kiemelkedőek a fiatal flotta, a keleti nyitás, a költségelőny és a fenntarthatóság miatt, a jelenlegi makrogazdasági környezet pedig a konszolidációt felgyorsíthatja Európa-szerte.  Intézményi célárunk 40 font a papírra, mely közel kétszerese a jelenlegi árfolyamnak.

(Borítókép forrás: AFP)

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.


Ajánló

picture

Közel a csúcsdöntéshez a BUX, de már gyűlnek az esőfelhők

Olvasási idő: < 1 p
Mai adásunkban elemzőinket kértük arra, hogy röviden értékeljék a négy hazai blue chip, valamint a Wizz Air második negyedéves számait és osszák meg hallgatóinkkal várakozásaikat az egyes vállalatokkal kapcsolatban.
picture

Mennyire szállnak el a légitársaságok árai 2023-ban?

Olvasási idő: < 1 p
Az európai légiközlekedési szektornak nincsen könnyű időszaka az elmúlt három évben, de míg a koronavírus-járvány, az emelkedő üzemanyagárak, vagy a növekvő kamatok régió-semlegesen hatottak a különböző társaságokra, ez a kép most nagyon megváltozott az inflációval.
picture

A Wizz Air jelentése nem nyűgözte le a befektetőket

Olvasási idő: 2 p
A közép-kelet-európai régióban a fogyasztók egyre inkább küzdenek az elszálló inflációval. Ez pedig megnehezíti a Wizz Airre helyzetét, hiszen legnagyobb piaca továbbra is a közép-kelet-európai térség.