Wizz Air: merre tovább?

A Wizz Air november 2-án teszi közzé az első féléves (egyben második negyedéves) eredményjelentését a 2023-as pénzügyi évre vonatkozóan. Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi konszenzusszámok kissé magasak, ezért nagyon óvatosak vagyunk.

picture

Ennek ellenére a Wizz Airre vonatkozó ajánlást semlegesről vételre frissítjük, bár a célárat 28 GBP-ról 22 GBP-ra csökkentjük, ami tükrözi a megemelkedett infláció által kiváltott monetáris szigorítási ciklus közepette romló makrogazdasági képet. A Wizz Air továbbra is nagyon erős ellenszélben repül a kelet-közép-európai régióban. A következő 12 hónap stabil, kétszámjegyű növekedésének fenntarthatósága veszélybe kerülhet, még akkor is, ha a piac konszolidációja egyre valószínűbb. A Wizz a részvény mélyrepülése miatt potenciális M&A célponttá válhat, a piaci kapitalizáció 2 milliárd GBP alá süllyedt, itt nagyjából 6 évvel ezelőtt kereskedtek utoljára. Az új célárunk több mint 50 százalékos felértékelődési potenciált jelent.

AZ UKRAJNÁBAN ZAJLÓ HÁBORÚ, AZ ELLÁTÁSI LÁNC ZAVARAI, VALAMINT A NAGYON ERŐS USD IDÉN SÚLYOSAN MEGVISELI AZ EURÓPAI LÉGITÁRSASÁGOKAT.

Úgy gondoljuk azonban, hogy nincs olyan újonnan azonosított kockázat vagy alapvető ok, amely a Wizz részvényeinek több éves mélypontját indokolnák. A Wizz Air a Bloomberg konszenzus alapján minden idők legalacsonyabb előretekintő P/E (3,9x) és EV/EBITDA (3,6x) szorzóján kereskedik.

Augusztus közepén történt leminősítésünk óta a részvény 45 százalékot zuhant, a kulcsfontosságú technikai szintek alá süllyedt, a Wizz értékelési mutatói is új mélypontra estek. Úgy gondoljuk azonban, hogy a piac túlreagálja a rövid távú kihívásokat a higulási kockázat miatt. 

2. negyedéves előrejelzés

A Wizz Air körülbelül 74 ezer járatot üzemeltetett a szeptemberrel záruló negyedévben és körülbelül 14,3 millió utast szállított 89,1 százalékos kihasználtság mellett. Ennek eredményeként a második negyedévben le kell módosítanunk a várakozásunkat, mert erősebb adatokra számítottunk korábban.

A folyamatban lévő orosz-ukrán háború és az ellátási lánc zavarai miatt a Wizz Air kapacitáskihasználással küszködik. Ennek eredményeként több száz járatot csökkentettek az eredeti menetrendből, hogy megbirkózzanak ezekkel a kihívásokkal. Különösen csalódottak vagyunk az október 4-én megjelent szeptemberi forgalmi adatok miatt, a hónapra magasabb kihasználtsággal és utasszámmal számoltunk. A repülőgépek átlagos kihasználtsága a napi 5 szektornál kevesebb volt (ez a mérőszám, amely a repülőgépenkénti átlagos napi járatszámot méri) a nyári csúcsidőszakban, ami lényegesen kevesebb, mint a korábban tapasztalt kb. 5,7-szeres mutató a Covid előtti időkből. Ez azt jelenti, hogy az idei menetrendet legalább 10 százalékkal kisebb flottával is üzemeltetni lehetett volna.

A felülvizsgálat után az új bevételi előrejelzésünk 1,36 milliárd euró a második pénzügyi negyedévben, míg EBIT szinten 237 millió euró. Ezek a konszenzus alatt alakulnak. A társaságot jelentősen érinti az erős USD, ami 140 millió eurós nem realizált árfolyamveszteséget eredményezett az első negyedévben. A második negyedévben is további 100-120 millió eurós veszteség várható. Ennek ellenére a Wizz 10 egymást követő veszteséges negyedév után valószínűleg nettó szinten végre profitábilis lesz, mivel a nettó nyereség elérheti a 103 millió eurót.

Kockázatok

Bár az egységbevétel várhatóan 10 százalékkal javulni fog a második negyedévben a 2020-as pénzügyi évhez képest, a viteldíjak árai nyomás alá kerülhetnek még idén. A Wizz fő piacain az értékesítési volumen lassulására számítunk, ha az európai gazdaság összeroppan az általános inflációs nyomás, valamint a négy ukrán régió múlt heti annektálása utáni Oroszország-Ukrajna közötti háború eszkalációja miatt.

Emellett továbbra is hiszünk abban, hogy a piac konszolidációja felgyorsul, mivel a széttöredezett európai légiközlekedési ágazat gazdasági szempontból fenntarthatatlannak tűnik. Ha nézetünk beigazolódik, a Wizz jó helyzetben lenne ahhoz, hogy a fiatal, hatékony flottának köszönhetően gyorsan kiszélesítse versenyelőnyét.

A háború megoldását tekintjük a legnagyobb felfelé mutató kockázatnak, amely nagyon erős vételi jelzésnek minősülne.

EZZEL SZEMBEN A TARTÓS INFLÁCIÓS NYOMÁS, AZ OPEC ÁLTAL MANIPULÁLT, MEGEMELKEDETT OLAJÁRAK, VALAMINT A DOLLÁR EURÓVAL SZEMBENI FELÉRTÉKELŐDÉSE ERŐS SZEMBESZÉL,

még akkor is, ha a kereslet valószínűleg a korábbi fuvarozóktól a fapadosok felé tolódik el a történelmi mintáknak megfelelően. Ennek az az oka, hogy a megélhetési költségek emelkedése csorbítja a fogyasztók diszkrecionális kiadásait.

Véleményünk szerint ebben a szakaszban az is elképzelhető, hogy a Wizz Air igazgatótanácsa hamarosan vételi ajánlatot kaphat egy versenytárstól. A Wizz piaci kapitalizációja 2 milliárd GBP alá süllyedt. Így egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy a jelenlegi értékelés új stratégiai befektetőket vonz majd. Egy ilyen ajánlatot azonban nagy valószínűséggel visszautasítanának, mivel a vezető menedzsment tagjai közül többen is Wizz részvényeket vásároltak az elmúlt időszakban. Ez a bizalom azt sugallja, hogy valószínűleg úgy gondolják, hogy a cég lényegesen többet érhet.

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.


Ajánló

picture

Eldurrant árak a Moszkva-Jereván repülőjáraton

Olvasási idő: < 1 p
Minden bizonnyal hülyére keresik magukat azok az Oroszországban talpon maradt légitársaságok, melyek a következő napokban “evakuálni” fogják a sorozás elől fejvesztve menekülő, kétségbeesett állampolgárokat.
picture

A tűzzel játszik a piac és a Wizz menedzsmentje is

Olvasási idő: 2 p
A Wizz Air egyértelműen a hedge fundok és shortosok játszótere lett idén, tekintettel arra, hogy a részvények igazi hullámvasútra kerültek év eleje óta. De mi állhat a drámai mozgások mögött valójában?
picture

A légiipar még távol van a fellendüléstől

Olvasási idő: 7 p
Derűsek voltak a légiipari szereplők kilátásai 2021 elején, a közel egy éve látott csúcsokhoz képest azonban manapság nem ritkák a 30-40 százalékos mínuszok sem. De mi várható a 2022-es évben? Érdemes légiipari részvényeket vásárolni?