Több mint 50 százalékkal többet érhet a Wizz Air részvénye

picture

A Wizz Airre vonatkozó célárunkat 31 fontról 33 fontra emeltük, mely 52 százalékos felértékelődési potenciállal kecsegtet. A némileg megemelt célárunk a Wizz Air legnagyobb piacain látható javuló fogyasztói szentimentet és a növekvő reálbéreket tükrözik, melyek az utazási keresletet továbbra is erősen, a jegyárakat pedig magasan fogja tartani a következő negyedévekben.

A KÖVETKEZŐ HETEK TOVÁBBRA IS RÁZÓSAK LEHETNEK A RÉSZVÉNYEKNEK,

mert előrejelzésünk szerint a nettó profit jelentősen el fog maradni a menedzsment korábbi várakozásától. Ez azonban a negatív hírek végét is kijelölheti.

Az elmúlt hetek turbulenciáját az okozta, hogy az idei évben a Wizz Air szempontjából fontos deviza- és nyersanyagpiaci mozgások kedvezőtlenül alakultak. A dollár erősödésre, valamint az olajár emelkedésére érzékenyen reagált a részvény, melyben ennek hatására profitot realizáltak a befektetők. Az idei első naptári negyedévben látott több mint 2 százalékos dollár erősödés az euróval szemben ráadásul nagyjából 50 millió euróval ronthatta a Wizz Air március végével lezárt negyedéves eredményeit. Részben ennek a negatív hatásnak is köszönhetően a márciussal zárult pénzügyi évben a Wizz Air 246 millió euró profitot érhetett el becslésünk alapján, mely a 350-400 millió euró menedzsment várakozástól jelentősen elmarad.

Az április 1-jén indult új, 2025-ös pénzügyi évre ugyanakkor kimagasló,

125 százalékos profit növekedést várunk, így a profit rekord magas 554 millió euróra durranhat el.

Ez jelentősen meghaladja a Ryanair és az easyJet várható profit bővülését, ugyanis sorban 34 és 12 százalékos növekedéssel számol a konszenzus jelenleg az említett két társaságra vonatkozóan. Emiatt a Wizz Air masszívan felülteljesítheti a szektortársakat a következő negyedévekben.

A Wizz Air május 23-án fogja közzétenni az előző negyedéves jelentését, ugyanakkor még arra számítunk, hogy még ezt megelőzően a következő hetekben egy rövid tájékoztató keretében a menedzsment beszámolhat az előző évi eredményekről. Várakozásaink jelenleg a konszenzustól optimistábbak, így ez is támogathatja a részvények felértékelődését a közeljövőben.

A Wizz Air részvényei jelenleg 5,8-as előretekintő P/E rátán forognak, mely masszív diszkontot jelent a Covidot megelőző évekre jellemző bőven 10 feletti értékektől. A társaság likviditásával kapcsolatban sok kétely felmerülhetett az utóbbi időben, ugyanakkor optimizmusra adhat okot, hogy az év elején sikeresen visszafizette 500 millió eurónyi lejáró kötvényét. Ezt azóta nem finanszírozta újra új kibocsátással, igaz, arról nincs tudomásunk, hogy más finanszírozási eszközt igénybe kellett-e venni időközben a likviditás elégséges szinten való tartásához.

A javuló készpénzgeneráló képesség viszont a következő negyedévekben az eladósodottsági mutatókat tovább javíthatja, melynek következményeként arra számítunk, hogy a piaci szereplők át fogják árazni a részvényeket.

Az izraeli konfliktus és az Ukrajnában dúló háború továbbra is kockázatot jelent a légitársaságoknak, ugyanakkor az elmúlt hónapokban már az ezzel kapcsolatos hírekhez hozzászoktak a befektetők. Jelentős regionális eszkaláció hiányában emiatt arra számítunk, hogy ezt a kockázatot egyre kisebb mértékben fogják árazni a befektetők.

A Wizz Air növekedését továbbá erőteljesen korlátozza idén és jövőre is a korábbi elemzéseinkben már említett, jelenleg 45 repülőgépet érintő hajtómű probléma. A hajtóműveket gyártó cég, a Pratt & Whitney ugyanakkor a szerződésben foglaltak szerint jelentős kompenzációt fizethet a Wizz Airnek, mely számításaink szerint idén közel 310 millió euró bevételt jelent majd. Ez a tétel az eredményeket javítani fogja, így profitvárakozásunk tartalmazza ezt a nagyon masszív pozitív egyszeri tételt is.

picture

Klasszis 2024 – Támogassa az Accorde Alapkezelőt!

A Privátbankár.hu Klasszis díjátadón idén tizenegyedik alkalommal díjazzák a hazai befektetési alap piacon szereplő alapkezelő cégek és szakemberek teljesítményét. Támogassa szavazatával az Accorde Alapkezelőt és munkatársait, Gyurcsik Attilát és Tunkli Dánielt!

(Borítókép forrás: Wizz Air)

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.