Az Apple minden 1 dollárból eltesz 25 centet
A mellékelt ábra szépen bemutatja az Apple árbevételének és költségszerkezetének összetételét. Látható, hogy bár az elmúlt időszakban a növekvő szolgáltatásszegmens (Appstore) már az eladások negyedét teszi ki, de még mindig az iPhone eladások a legfontosabbak, az árbevétel felét adva – amely utána persze tudja növelni a szolgáltatások keresletét is.
Érdekesség az iPad-eladások gyengesége -20 százalékkal, ennek vélhetően a pandémia alatti „túlvásárlás” utáni visszaesés az oka. A lényeg: az Apple profitja még mindig az árbevétel negyedét teszi ki, amely a technológiai iparágban is korrekt, általában véve pedig kiemelkedő érték, a legtöbb vállalat 5-15 százalékos árbevételre vetített profitot tud elérni a fogyasztási cikkek vagy szolgáltatások értékesítésével. Ez a magas megtérülés az Apple esetében annak köszönhető, hogy nem szembesül igazi versennyel, aki Apple felhasználó, jellemzően nem vált már át másra.
(Borítókép: The Cube, forrás: Getty Images)
Olvass minden nap a világ történéseiről egy Concorde-os szemüvegén keresztül!
Ha nem szeretnél lemaradni a legjobb írásainkról, iratkozz fel hírlevelünkre és minden héten egyszer elküldjük heti válogatásunkat.
Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.