Van még tartalék a Wizz Airben!

picture

Felülvizsgáltuk modellünket, miután a Wizz Air május 23-án beszámolt a 2024-es pénzügyi év eredményeiről és a 2025-ös kilátásokról. Célárunkat változatlanul 33 fonton hagytuk, miközben fenntartottuk a vételi ajánlásunkat is.

A Wizz Air a piaci várakozást meghaladva 5,07 milliárd euró bevételen 366 millió euró profitot ért el az előző pénzügyi évben, mely elsősorban nem a jelentősen javuló operációnak, hanem jóval inkább pozitív egyszeri tételeknek volt köszönhető. Ettől azonban sokkal fontosabb bejelentés volt, hogy az áprilissal kezdődött 2025-ös pénzügyi évre kiemelkedő, 500-600 millió euró közötti nettó profitot jelzett előre a menedzsment,

MELYET KITÖRŐ OPTIMIZMUSSAL FOGADTAK A BEFEKTETŐK MIUTÁN A SÁV KÖZÉPPONTJA AZ 515 MILLIÓ EURÓS KONSZENZUS FELETT ALAKULT.

Az európai fogyasztói hangulat áprilisban továbbra is lassú ütemben emelkedett, ugyanakkor a viteldíjkörnyezet a visszafogott kínálatbővülés ellenére enyhülést jelez, különösen Nyugat-Európában. A korábban várt 5-10 százalékos emelkedéstől lassabb, mindössze alacsony egyszámjegyű növekedést jelzett előre a Ryanair és az easyJet is erre a nyárra, melyet a recessziós félelmekkel magyaráztak. Ez szektorszintű eladási hullámot váltott ki az elmúlt hetekben. Azonban a Wizz Air továbbra is magas egyszámjegyű növekedéssel számol a jegybevételek terén. Ez elsősorban azzal magyarázható, hogy az izraeli járatok ősszel és télen visszatérhetnek, miután közel 80 millió euró bevételkiesést okoztak a márciussal zárt pénzügyi évben a közel-keleti feszültség miatti járattörlések miatt.

A társaság idén nem fog tudni növekedni a kapacitás terén, jövőre viszont a szokásos 20 százalékos kapacitásnövekedés folytatódhat a hajtóműproblémák megjavítását követően. Az átlagos töltöttség a menedzsment várakozása szerint 92 százalékra javulhat, mely majd 2 százalékpontos javulás lenne éves bázison. A nem üzemanyagjellegű költségek várt egyszámjegyű növekedése, valamint az effektív adókulcs 14 százalékra emelkedése ellenére várakozásunkat elhanyagolható mértékben 1 százalékkal csökkentettük a magasabb bevétel várakozásunk miatt, így 2025-re 547 millió, 2026-ra pedig 555 millió nettó profittal számolunk.

AZ ELADÓSODOTTSÁG TOVÁBBRA IS KÉTELYEK KÖZÖTT TARTHATJA A BEFEKTETŐKET, AMI A RÉSZVÉNY TARTÓS ALULTELJESÍTÉSÉT MAGYARÁZZA VÉLEMÉNYÜNK SZERINT.

A tőkeáttételi mutató továbbra is megemelkedett, mivel a nettó adósság az EBITDA 4-szerese volt március végén. A készpénz és a rövid lejáratú betétek közel 1,5 milliárd eurót tettek ki, így a társaság likvid eszközeinek aránya a bevételek 30 százaléka alá esett március végére, amire az IPO óta nem láttunk példát. A likviditás azonban a következő években várhatóan jelentősen javulni fog az eredmények bővülése következtében. Fontos még kiemelnünk, hogy az üzemanyag fedezeti szint a következő 12 hónapra a várt kitettség 59 százalékát fedezi, mely közel megegyezik a versenytársakéval.

A Wizz Air részvényei 2024-ben némileg felülteljesítették az európai diszkont légitársaságokat annak ellenére, hogy 2 százalékot értékelődtek le, mivel a Ryanair 6, az easyJet pedig 10 százalékot esett év eleje óta. Ugyanakkor a Wizz Air 1 éves időtávon még mindig jelentős lemaradó a versenytársaihoz képest. A részvények nagyon nyomott árazáson vannak, mivel 5,9-szeres előretekintő P/E és 4,7-szeres EV/EBITDA szorzón kereskednek velük jelenleg. Ahogy korábbi elemzéseinkben már rámutattunk, ez továbbra is számottevő diszkont a részvény saját historikus árazásához és a szektortársak jelenlegi értékeltségéhez képest.

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.