Ezeket az elektromos autókat veszik most Kínában

picture

Érdekesen alakult a 2023-as év az autógyártók számára Kínában. Az elektromos autók térnyerése ahogy azt várni lehetett, a nagy múltú európai autógyártók perifériára szorulását hozta ezen a piacon. A 129 márkából mindössze 20 olyan van, aki több mint 1 százalékos részesedést tudott elérni. Az alábbi infografikán is jól látszik, hogy több, számunkra ismeretlen gyártó is feltűnik, míg ismert névből csak pár akad. A BYD térnyerése egyáltalán nem meglepő, hiszen Kínában már egy ismert, befutott márkáról van szó. Látva, hogy tavaly, a kínai elektromos autópiac harmadát tudta kihasítani a kínai gyártó, további árverseny és modellinvázió várható Európában is.

Ennek levét issza a Tesla is jelenleg, hiszen az eladási számok elmaradása aggodalomra és további árversenyre adhat okot. Szokás szerint az X-en jelent meg, hogy nyáron várható a Tesla-tól egy olcsóbb, kisebb modell bemutatása, mely felpörgetheti az értékesítési számokat. Az egyértelműen látszik, hogy a részvényesek jobban örülnének a kisebb, olcsóbb, tömeggyártásba kerülő új modellnek, mint a Cybertrucknak, melyről a médiában csak az összeszerelési problémák miatt írnak és Elon Musk szerint is veszteséges a gyártása. Fenti aggodalmak a Tesla árfolyamában is megjelentek az elmúlt időszakban.

(Borítókép: a BYD térnyerése egyáltalán nem meglepő Kínában, forrás: Getty Images)

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.