A kínai lassulás miatt csúszott le a pályáról a Porsche – van visszaút?

picture

A Volkswagenről való tőzsdei leválás nem titkolt célja volt a Porsche Ferrari szintjére pozicionálása. A P911 részvény azonban csak nevében tudta hozni a szupersportautót, a részvényárfolyam száguldása a befektetők legnagyobb bánatára elmaradt. Míg az olasz konkurens árfolyama 200 euróról 305 euróra ugrott a 2023-as évben, addig a stuttgartiak árfolyama tavaly 95-ről 80 euróra esett vissza.

Sokat várnak az új modellektől, például az új Panamerától vagy a teljesen elektromos Macantól, azonban ezek sikere nagyban függ majd a kínai gazdaság teljesítményétől. Kína ugyanis a Porsche legnagyobb piaca, éppen ezért fájó a befektetőknek, hogy a Porsche vezetése jelenleg nem tud mit kezdeni a kínai lassulással.

A befektetők ezzel együtt is bizakodnak, a Porsche-részvény idei felülteljesítését vizionálják. Az értékesítési számokat valóban felpörgetheti, hogy végre a divatos SUV kategóriában is lesz teljesen elektromos modelljük, továbbá hamarosan hivatalosan is bemutathatják az első teljesen elektromos kétüléses roadsterüket, a Boxstert.

A Ferrari tempóját a 2025-ben érkező hibrid 911-es hivatott tartani, amely a 6 hengeres motor mellett az elektromos rásegítés miatt lehet még élesebb sportautó, felvéve a kesztyűt az olaszok 296 GTB modelljével, amely szintén konnektorra is csatlakoztatható.

A nehéz 2023-as év után tehát megint magára találhat a P911.

(Borítókép: Porsche Macan, forrás: Porsche)

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.