2020 az online kiskereskedelem éve
Az amerikai vásárlói szokások online
A McKinsey egy nemrég az Egyesült Államokban elvégzett felmérése szerint a koronavírus világjárvány által megváltoztatott online vásárlási szokások a pandémia elmúlta után is velünk maradnak. Az egyik ilyen új amerikai szokás az úgynevezett „curbside pickup”, amit magyartalanul járdaszéli átvételnek nevezhetnénk.
Ez a módszer egy olyan kontaktmentes vásárlási lehetőség, amikor az áruházból online rendel a vásárló, majd az összekészített csomagjaiért beparkol az áruház átvételi pontjához, ahol a dolgozók a csomagtartójába pakolják a megrendelt termékeit. Erre a vásárlási módra annyira rákaptak az amerikaiak, hogy a felmérés szerint a most így vásárlók 70 százaléka a járvány után is szeretne így hozzájutni portékáihoz.
A MCKINSEY TALÁN LEGINKÁBB FAJSÚLYOS MEGÁLLAPÍTÁSA AZ, HOGY A JÁRVÁNY MÁR TAVASSZAL HÁROM HÓNAP ALATT ANNYI E-KERESKEDELMI ÁTALAKULÁST KÉNYSZERÍTETT KI AZ EGYESÜLT ÁLLAMOKBAN, AMI BÉKEIDŐBEN TÍZ ÉVBE TELT VOLNA.
Az e-kereskedelem súlya a kiskereskedelmen belül amúgy is enyhén exponenciálisan növekedett az elmúlt két évtizedben. Erre jött rá egy óriási ugrás az idei második negyedévben. Az alábbi ábrán az e-kereskedelem súlya látható a teljes kiskereskedelmen belül az Egyesült Államokban 1999 negyedik és 2020 második negyedéve között:
Változnak-e az amerikai szokások a járvány után?
Ebből a szignifikáns ugrásból a járványhelyzet elmúltával sem várnak szinte semminemű korrekciót a szakértők. Teljesen hasonló várakozásokkal áll a dologhoz a részvénypiac is, ha az e-kereskedelemben vezető részvénytársaságok idei teljesítményét nézzük. Az alábbi tizenegy amerikai tőzsdén jegyzett e-kereskedelmi vállalat 2019. december 31. és 2020. november 20. között így teljesített:
Egyedül az Alibaba teljesítette alul idén a Nasdaq-100 indexet, de ez is a mostani elhalasztott Ant Group IPO következménye.
A McKinsey a szeptember 18. és 24. között 1063 amerikai állampolgár megkérdezésével végzett egy felmérést a fogyasztási szokások vírus okozta változásairól. Ebben a felmérésben résztvevők az alábbi arányban válaszolták azt, hogy használni kezdték vagy növelték az alábbi vásárlási szokásokat:
Fejlesztések az e-kereskedelemben
Mindeközben a vállalkozások is gőzerővel digitalizálnak. Az Euromonitor 2020 augusztusában készített egy felmérést arról, hogy az elkövetkező 6-12 hónapban az alábbi online értékesítési folyamatokat milyen arányban szeretnék fejleszteni a felmérésben résztvevő vállalatok:
Nehéz lesz offline vállalkozásnak maradni 2020 után.
(A poszt forrásaként a Wall Street Journal „Pandemic Speeds Americans’ Embrace of Digital Commerce” című írása szolgált.)
Olvass minden nap a világ történéseiről egy Concorde-os szemüvegén keresztül!
Ha nem szeretnél lemaradni a legjobb írásainkról, iratkozz fel hírlevelünkre és minden héten egyszer elküldjük heti válogatásunkat.
Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.