Elektromos autó: forradalom várható 2020 és 2040 között
A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) nemrég jelentette meg az elektromos autó piac következő két évtizedére vonatkozó előrejelzéseit. A mai írásban ebből az „Electric Vehicle Outlook 2020” nevet viselő anyagból mutatjuk meg a legérdekesebb ábrákat.
Az idei év egyik legjobban teljesítő részvénypiaci szegmensét az elektromos autógyártók adták, többek között a Tesla, a Nikola és a Nio szárnyalásával. A BNEF megállapítása szerint 2022-re világszerte már több mint 500-féle elektromos autómodell fog a vásárlók kegyeiért versenyezni.
Míg 2015-ben 450 ezer darab elektromos személyautót adtak el, addig 2019-re ez 2,1 millióra emelkedett. Az idei koronavírus okozta visszaesés után viszont fényes jövő előtt áll ez a piaci szegmens, ahogyan az a BNEF előrejelzéseiből látható:
A világátlagot nézve az elektromos autó eladások részaránya a teljes értékesítésből még mindig alacsony (idén 2,7 százalékra várható), ám a villanyautók térnyerése töretlennek tűnik az előrejelzések szerint 2040-ig.
Az előttünk álló évtizedben egyre gyakrabban fogunk elektromos autókat látni. A BNEF becslése szerint az elektromos járművek száma a 14-szeresére fog emelkedni 2020 és 2030 között.
A globális elektromos autó értékesítésekben Kína jár az élen. Az előttünk álló évtizedben várhatóan minden második elektromos autó Kínában kerül majd eladásra, majd 2040-re ez a részarány a piac feléről a harmadára csökkenhet.
A jelenleg az utakon futó elektromos autók már napi 1 millió hordónyi olajfelhasználást váltanak ki, és ez 2040-re a BNEF riportja szerint napi 17,6 millió hordóra fog nőni. Mindezért cserébe 2040-ben várhatóan 1.964 TWh elektromos áramfelhasználásra lesz szüksége világszerte az elektromos jármű piacnak, ami a teljes globális áramfelhasználás 5,2 százalékára rúghat.
Olvass minden nap a világ történéseiről egy Concorde-os szemüvegén keresztül!
Ha nem szeretnél lemaradni a legjobb írásainkról, iratkozz fel hírlevelünkre és minden héten egyszer elküldjük heti válogatásunkat.
Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.