Idén is rekord évet zárhat a Porsche

picture

A Porsche 2003-ban húzott egy merészet: a Cayenne modelljével az addigi sportautógyártó elkezdett SUV-kat is gyártani. A lépés a rajongók szemében felfoghatatlan volt, de a piac őket igazolta. A VW alapokkal megtámogatott, sportos városi terepjáró Porsche logóval – a Cayenne – jól fogyott, az értékesítési számok szépen nőttek.

2014-ben mutatták be a Macan-t, azaz a Cayenne kistestvérét, ami igazi őrületet hozott az értékesítési számokban. Folyamatos várólista jellemezte, gyakorlatilag nem tudtak eleget gyártani belőle. Míg a 90-es évek elején még az éves 20.000 darabos értékesítés volt a jellemző a márkára, addig 2018-ban 256.255 Porsche talált gazdára. 2018-ban a legkeresettebb model a Macan volt a maga 86.031 darabjával, míg a második helyen a Cayenne állt 71.458 darabbal, azaz a két SUV modell a teljes értékesítés több mint 60%-át adta.

Természetesen most is nagyon fontos modell a sportos 911-es (2018-ban 35.573 db), de a cég a sportos városi terepjárókból csinálja a pénzét, ezen van az igazi profit, ezekből lehet mennyiséget értékesíteni. Ezek a modellek már csak azért is fontosak a márkának, mert sok olyan vásárló vesz ilyen SUV-t, akinek előtte soha nem volt még Porsche-ja, azaz sokkal szélesebb vevői kört tudnak így megszólítani.

Ezt a jól felépített stratégiát erősítheti tovább a cég első elektromos modellje is, a Taycan. A még Porsche-szemmel sem olcsó, teljesen elektromos modellre már a gyártás megkezdése előtt 30.000 előrendelés érkezett, a statisztikák szerint pedig a vásárlók fele élete első Porsche-jét rendelte most meg. Ez azt jelenti, hogy a modern meghajtással olyan vásárlókat is meg tudtak szólítani, akiket eddig az erős, de iszákos benzinmotorokkal, vagy a mostanában amúgy sem túl trendi dízel motorokkal eddig nem.

A következő évek slágere pedig még csak most jön, hiszen a Macan alapjaira épülve hamarosan érkezik az első teljesen elektromos hajtású Porsche SUV. Ez már csak azért sem meglepő, hiszen annak ellenére, hogy a vevők számára kiemelten fontos a környezetvédelem, azért a legfontosabb még mindig az, hogy egy trendi luxuscikket vegyenek, mely tökéletesen kifejezi a stílusukat. Ehhez pedig úgy tűnik, jelenleg világszerte az SUV modelleket vagy ennek coupe verzióit keresik. A Porsche további szerencséje, hogy a cégcsoporton belül az Audi már kifejlesztette a saját elektromos SUV-ját, az E-tront, így a Macan elektromosítása szinte gyerekjáték lesz.

Ezekkel az új modellekkel szinte borítékolható, hogy idén is rekord évet zár a márka, ami 2019 első félévében év per év alapon 9% növekedést tudott elérni. Ennek motorja Kína volt, ahol június végéig 28%-kal nőttek az értékesítési számok. Meglátásom szerint a 2020-as év még erre is rátehet egy lapáttal.

(Címlapkép: Porsche Macan Turbo a 2017-es frankfurti autószalonon / Matti Blume, Wikipedia )

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.


Ajánló

picture

Az autógyártók a legjobbat várják és a legrosszabbra készülnek a Brexit kapcsán

Olvasási idő: 2 p
A miénkhez hasonló cégeknek nem segít a tervezésben a Brexit körüli bizonytalanság – kommentálta a Nissan friss döntését: mégsem az angliai üzemben készül majd egy európai piacra szánt új modell. Az autóipar nemcsak a gyártásból vonulhat vissza, az értékesítési számok is esnek Angliában.
picture

Európai autóértékesítések: itt a trendforduló?

Olvasási idő: 3 p
Erősen indult, gyászosan ért véget 2018 az európai autóértékesítési számokat nézve. Hiába az éves 0,1 százalékos növekedés, az őszi hónapok esését látva lehet, hogy trendfordulóról is beszélhetünk.
picture

Az autózás internete

Olvasási idő: 3 p
Annyit ér már a Morgan Stanley szerint a Google önvezetőautó-fejlesztő cége, a Waymo, mint néhány évvel ezelőtt az egész Google. A 175 milliárd dolláros értékbecslés több nagy autógyártó cég értékének is a többszöröse.