Profit warning után, jelentés előtt – kedvező beszállási ponton a Renault-részvény

A Renault csoportra rájárt a rúd az elmúlt hónapban. A francia autógyártó 2020 óta tartó felemelkedését irányító Luca de Meo távozásának híre után a tavalyi, kifejezetten nehéz autóipari évet még előrejelzéseinek negatív módosítása nélkül teljesítő vállalat idén kénytelen volt lefelé korrigálni éves várakozásait. A látszólag nehéz helyzet mögött azonban egy stabil vállalat áll, rendkívül kedvező értékeltséggel.

picture

(A cikk először a Világgazdaság oldalán jelent meg 2025. július 30-án.)

Luca de Meo távozása különösen fájó volt a Renault számára. Az autóipar ikonikus menedzsere az elmúlt öt évben teljesen átírta a francia gyártó stratégiáját, és ismét növekedési pályára állította a vállalatot. Az elektrifikációt előtérbe helyezve, komoly beruházásokon és termékfejlesztéseken keresztül tette fel ismét a Renault és a Dacia márkákat az európai autógyártás térképére.

A vezérigazgató távozásának hírét pontosan egy hónappal később követte az első féléves előzetes eredmények közzététele – ironikus módon ez volt a vállalat első napja de Meo nélkül, és nem indult fényesen az új fejezet. A csoport a gyenge európai keresletre hivatkozva az éves 7 százalék fölötti operatív marzs várakozását 6,5 százalékra csökkentette, emellett a forgótőkét negatívan érintő tétel hatására a vállalat a 2 milliárd euró feletti szabad pénzáram előrejelzését 1–1,5 milliárd euróra módosította. A vállalat külső megítélését tovább rontotta, hogy az elmúlt egy hónapban képtelenek voltak megtalálni de Meo utódját, így ezen a napon a vállalat élére ideiglenesen Duncan Mintót, a csoport CFO-ját nevezték ki. A lefelé módosított eredményességre való tekintettel Minto költségcsökkentési lépéseket tervez bevezetni, miközben folyamatosan zajlik az új CEO kiválasztása.

Az optika nem kiváló, de nézzünk a falak mögé. A Renault csoport jelenleg a legeredményesebb vállalat az európai autóiparban (a Ferrari kivételével), eredménytermelő képessége 2025 első félévében jelentősen meghaladhatta a prémium kategóriás gyártókét is (BMW, Mercedes, Porsche). Emellett a vállalat a negatív forgótőke-hatás ellenére is stabil operatív készpénztermeléssel rendelkezik, illetve a nettó eredmény soron is jelentős bővülésre számítanak a vállalatot követő elemzők. A csoport osztalékfizető képessége ennek köszönhetően jelentősen növekedhet, megtámogatva a kifizetési ráta felemelésének lehetőségével.

Ez kiemelten fontos azért is, mert a vállalat autógyártási szegmense 7 milliárd euró feletti nettó készpénzállománnyal rendelkezik, szemben a jelenlegi 9 milliárd eurós piaci kapitalizációval. Ez azt jelenti, hogy a vállalat Nissan-részesedésének, a kisebbségi részesedések, valamint a nyugdíjkötelezettségek figyelembevételével a befektetők gyakorlatilag ingyen megkapják a vállalat járműgyártási és finanszírozási üzletágait.

Természetesen a számítás fordítva is igaz, és a fókuszban valójában az új vezérigazgató által felállított stratégia, a nettó készpénzállomány felhasználása és az ebből következő részvényesi kifizetés mértéke lesz. A Renault részvényei jelenleg 0,37x EV/EBITDA és 4,4x P/E előretekintő értékeltségen forognak, így a látszólagos bizonytalanság ellenére a részvényárfolyam kifejezetten kedvező pontról várja a holnapi féléves jelentést, valamint az új vezérigazgató személyének bejelentését.

Szeretnék többet megtudni

Amennyiben szeretne többet megtudni a Concorde Csoportról és a szolgáltatásainkról, az alábbi mezők kitöltésével gyorsan és egyszerűen léphet kapcsolatba munkatársainkkal!

    Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.