Amerikai értékválasztás: csökken a vallás, a gyermekvállalás és a patriotizmus szerepe

picture

Egy 21 évvel ezelőtti kutatást ismételt meg részben az NBC és a Wall Street Journal idén augusztus első felében. A felmérés egy része az amerikai értékek fontosságát firtatta 1998-ban és most is, az eredmények között azonban szignifikáns különbségek látszanak.


Jól látható, hogy a vallás és a gyermekvállalás szerepe csökkent a legnagyobb mértékben: 14 illetve 16 százalékponttal kisebb azok aránya, akik ezeket az értékeket kiemelten fontosnak tartják. Az NBC alábbi ábráján az értékválasztást pártpreferencia alapján bontva látszik az is, hogy jelentős a szakadék a republikánusok és a demokraták között (azok százaléka, akik kiemelten fontosnak mondják az adott értéket):

A WSJ ugyanakkor azt emelte ki, hogy milyen különbség látható az értékválasztásban a generációk között – a felsorolt értekek döntő részében nemcsak az figyelhető meg, hogy bő húsz év alatt változott fontosságuk, hanem az, hogy a vallás vagy gyermekvállalás kérdésében a fiatalabb generációk sokkal kevésbé elkötelezettek – miközben például a kemény munkát illetően sem a húsz évvel ezelőtti az adatokhoz képest, sem a generációk között nincs jelentős különbség.

“Van egy feltörekvő Amerika, amely számára az olyan kérdések, mint a vallás, a gyermekvállalás és a patriotizmus, messze nem olyan fontosak. Márpedig az USA-ban a az új generációk mondják meg, merre is megy az ország” – értett egyet a WSJ-nek a kutatást végző republikánus és demokrata közvéleménykutató, Bill McInturff és Jeff Horwitt.

A WSJ és az NBC kutatás teljes anyagát nem, de számos egyéb kérdést és részletes adatokat elérhetővé tettek, itt lehet bogarászni. A WSJ cikke itt, az NBC-é itt érhető el.

 (Címlapkép: frankieleon / Flickr)


Ajánló

picture

Donald Trump (láthatatlan) falai már felépültek, a mexikói határ csak a bónusz lesz

Olvasási idő: 3 p
Fal nélkül is jelentősen visszaesett a techcégeknek biztosított H1B vízumok kiadása, miközben nincs elég fejlesztő az USA-ban. Gondok vannak a luxusingatlanok piacán is a külföldi vevők elmaradásával, miközben az USA-n belüli megosztottság is egyre mélyebb.
picture

Generáció és platformváltás az amerikai választásokon (2012-2020)

Olvasási idő: 3 p
Extra bevétel a Facebooknak, mégsem örülnek neki, mi lehet az? A politikai kampányok. Nagyon gyorsan és nagy tömegben jelentek meg fiatal generációk az aktív amerikai választók között, emiatt is nő az online tér szerepe a hirdetésekben.
picture

A Facebook segít a tinédzserterhességek számának visszaszorításában?

Olvasási idő: 3 p
A tinédzserterhességek és szülések számának alakulása éppen a közösségi média elterjedésével és használóinak számának emelkedésével ellentétes trendvonalat mutat az utóbbi években.