A világ legértékesebb márkanevei

picture

A Forbes idén is elkészítette a világ 100 legértékesebb brandjét bemutató listáját. Ebben az éves riportban a Forbes azt becsülte meg, hogy milyen hozzájárulása van az adott cég márkanevének a vállalat eredményességéhez. A listán a szignifikáns amerikai jelenléttel bíró társaságok szerepelnek.

A világ tíz legértékesebb brandjének listája az alábbi módon alakult 2019-ben:


Akárcsak a tőzsdei kapitalizációban, itt is az öt amerikai megatech vállalat uralkodik a világ felett. Az Apple márkanév többet ér mind a top10-ben lévő négy nem technológiai vállalat (Coca-Cola, Walt Disney, Toyota, McDonald’s) együtt.

A 100-as listán a legnagyobb százalékos értéknövekedést 2018-hoz képest az alábbi 5 cég tudta felmutatni:

Az autómárkák közül 11 került fel a 100-as listára. A Forbes szerint a világ legértékesebb autómárkái az alábbiak:

A legértékesebb luxusmárkák a következők, hat cég került be a száz közé ebből a szegmensből:

És végül az ital (bordó) – étterem (lila) – alkohol (világoskék) kategóriákból a top100 közé beférő 10 márkanév az alábbi:

Érdemes még egyszer hangsúlyozni, hogy a Forbes a számításait az amerikai piaci jelenlét alapján végezte el.

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.